رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان شیراز گفت: هیچ کمبودی در مورد میوه و تره بار در بازار خصوصاً میوه‌های همانند پرتقال، نارنگی، سیب و انار وجود ندارد و این اطمینان خاطر را به شهروندان می‌دهیم که از این بابت نگرانی نداشته باشند.
کد خبر: ۹۲۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ 10 December 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:جواد عدلو با بیان اینکه قیمت مصوب میوه روزانه و بر اساس بازار عرضه و تقاضا معین می‌شود گفت: طبق فاکتور قیمت هر نوع محصول مشخص و بر اساس درجه کیفیت و میزان ضایعات فروشنده مجاز به عرضه با سود قانونی است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شیراز افزود: نرخ سود بین ۲۰ تا ۳۰ درصد و بر اساس نوع محصول، کیفیت و میزان ضایعات آن مشخص می‌شود و مکان مغازه هیچ ربطی به قیمت ندارد.

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دیگر از دورهمی های خانوادگی خبری نیست یادآور شد: در سالهای قبل و به مناسبت شب یلدا برخی مجالس دورهمی تشکیل می‌شد اما این روزها به دلیل کرونا خرید مردم بصورت جزئی و خرده فروشی انجام می‌شود.

عدلو تاکید کرد: متأسفانه برخی شایعات در خصوص کمبود میوه و یا کالاهای مورد نیاز مردم باعث می‌شود تا برخی از مردم با ترس از کمبود اقدام به خرید بیشتر از مایحتاج ضروری خود کنند و این امر به کمبود و گران‌فروشی از سوی برخی دامن میزند.

وی خاطر نشان کرد: هیچ کمبودی در مورد میوه و تره بار در بازار خصوصاً میوه‌های همانند پرتقال، نارنگی، سیب و انار وجود ندارد و این اطمینان خاطر را به شهروندان می‌دهیم که از این بابت نگرانی نداشته باشند.

عدلو در خصوص کمبود و گرانی گوجه فرنگی در چند روز گذشته نیز تصریح کرد: کمبود گوجه فرنگی به دلیل بارندگی اخیر بود که امکان جمع آوری گوجه فرنگی از زمین‌های زراعی را دشوار کرده بود وخوشبختانه گوجه فرنگی از روز گذشته در تمام مغازه‌ها و بازارچه‌ها وجود دارد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شیراز با اشاره به شرایط اقتصادی شهروندان افزود: بسیاری از خانواده‌ها توان خرید چند کیلو میوه را هم ندارند و توقع می‌رود فروشندگان میوه و تره بار با رعایت انصاف یاری گر مردم در شرایط سخت باشند.

عدلو با بیان اینکه اعضای اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار شیراز نیز مانند دیگر مسئولان برای ثابت نگه داشتن محصولات مورد نیاز تلاش می‌کنند افزود: اقدامات نظارتی همانند قبل انجام می‌شود تا شهروندان بتوانند میوه مورد نیاز خود را با یک نرخ ثابت در همه جا تهیه کنند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف کم‌فروشی و گران‌فروشی از سوی میوه فروشان، موارد را به اتحادیه میوه فروشان اعلام کنند یا از طریق سامانه‌های ۱۲۴ و یا ۳۲۳۴۰۰۰ تماس برقرار نمایند.

برچسب ها: میوه ، تره بار ، شب یلدا ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار